.
Serdecznie zapraszamy w sobotę 27.01 w godzinach 11:00 – 18:00 na fantastyczne wydarzenie :] , czyli sobotę z ‘Dungeons & Dragons’ w naszej bibliotece.
Szczegóły wydarzenia przedstawiają się następująco:
– godz. 11:00 – projekcja: film fantastyczny z 2023 r. przenoszący widzów do świata D&D,
– godz. 13:20 – prelekcja: “O historii D&D słów kilka”, prelegent: Karol „Janosik” Sosnówka/Topory Olsztyn,
– od godz. 14:00 – sesje RPG w D&D (wiek uczestników: 15+) – ZAPISY na sesje: karol.sosnowka@planeta11.pl
Opisy sesji:
2. System: Dungeons and Dragons 5 edycja
3. Tytuł sesji: “Polowanie na Thessalhydrę”
6. Uwagi MG do sesji:
Sesja dla fanów serialu Stranger Things. Przyjazna dla początkujących i młodzieży.
Wyrusz na przygodę w świecie Stranger Things, którą Mike Wheeler stworzył dla swoich przyjaciół. Kim zostaniesz, Will’em Mądrym czy Krasnoludem Dustin’em? Miej w gotowości ogniste kule, gdy razem z drużyną bedziecie badać tajemniczy zamek i walczyć z okrutnym Demogorgonem!
Przygotuj się na wszystko, ponieważ gra właśnie stała się ‘dziwniejsza’
Jestem doświadczonym DMem (60+ sesji) prowadzącym w
systemie D&D. Na sesji dla mnie najważniejszy jest wzajemny szacunek, dobra
zabawa i niezapomniane wrażenia!
1. MG: Karolina Lorkowska/ “ Towarzysz Pingwin”
2. System: Dungeons and Dragons 5 edycja
3. Tytuł sesji: “Misja: Głód”
5. Ilość graczy: 3-4, najlepiej 4
6. Uwagi MG do sesji:
Sesja przyjazna nowym graczom i młodszym osobom, przeznaczona nawet dla dzieci
Budzicie się w zamku, gdzie królowa zleca wam odzyskanie artefaktu który pozostał skradziony przez szpiegów sąsiedniego królestwa. Ów artefakt to złota kula której magia pozwalała przetrwać zimę. Czy podejmiecie wyzwanie, spróbujecie odzyskać jej moc i odkryć sekret królestw?
1. MG: Dawid Wika /”Wujek Jasirus”
2. System: Dungeons and Dragons 5 edycja, setting: Eberron
3. Tytuł sesji: „Morderstwo w Eberrońskim Ekspresie”
5. Ilość graczy: Do 8 Graczy
6. Uwagi MG do sesji:
Sesja w klimacie śledztwa, swoistego Cluedo w fantastycznym magi-punkowym świecie z pełną wolnością D&D. Postaci na 6 poziomie, gotowce na miejscu lub przyniesione przez Graczy. Znajomość settingu nie wymagana. Znajomość zasad D&D 5e mile widziana, ale nie obowiązkowa.
Triggery: morderstwo, śledztwo, wzajemne podejrzenia, przesłuchanie
Egan Bakker – znajda Domu Canith, jednego z potężnych Khorvairskich domów smoczego znamienia, ambitny rzemieślnik pragnący wkupić się w łaski głowy Domu. W trakcie podróży koleją błyskową z Sharn do Fairhaven, w towarzystwie swojej rodziny, znajomych i kilku innych kuriozalnych indywiduów, zostaje zamordowany…z pomocą własnej, nowo skonstruowanej broni. Straż oskarży i skaże Was wszystkich kiedy dotrzecie do Fairhaven. No…chyba, że znajdziecie wśród Was mordercę…
Wujek Jasirus? Mogliście słyszeć, mogliście widzieć…albo i nie? Wychowany na D&D, obecnie zagorzały fan Pathfindera 2e. Bezwzględny wyznawca Prawa Wheatona, które egzekwuje przy swoim stole. Wieczny Mistrz Gry, choć zdarza mu się grać ale, jak twierdzi, nic nie daje takiej satysfakcji jak satysfakcja Graczy z ich historii. Co dziwne, czasem mówi o sobie w trzeciej osobie.
2. System: Dungeons and Dragons 5 edycja, setting a’la warhammer (low fantasy z dodatkiem dark)
3. Tytuł sesji: “Dzieciokrad”
5. Ilość graczy: 4 graczy
6. Uwagi MG do sesji: Setting luźno oparty na warhammerze (bogowie, relacje między rasami)
Do wsi, Grzęd Shallyi, tłumnie przybywają goście na festyn znany z wiśniówki, którą mieszkańcy zwykli nazywać ambrozją. Do zabawy jeszcze kilka dni, ale okoliczna karczma nie może narzekać na brak klientów.
Kapłanki z klasztoru Shallyi, od którego wzięła się nazwa okolicy, pracują wraz z wieśniakami w pocie czoła, by tegoroczny kiermasz był lepszy od poprzedniego.
Nagle przygotowania do zabawy zostają przerwane, gdy pewnego ranka znika dziewczynka – zupełnie bez śladu.
Oskarżenia szybko padają na obcych, jednakże brak dowodów – a także samej zguby – chroni przybyłych przed wściekłym tłumem.
Kto mógł porwać małą dziewczynkę nie zostawiając przy tym śladów?
Czy któryś z mieszkańców mógłby być porywaczem?
Czy małomówne kapłanki coś ukrywają?
Dlaczego miejscowi spoglądają z trwogą w okoliczny las?
Prowadzę głównie Warhammera 2ed. i Neuroshimę. Pierwszy raz będę próbować swych sił w DnD 5e. Staram się luźno podchodzić do mechaniki jak i samego prowadzenia, w myśl zasady ,,rule of cool”. Uwielbiam groteskę i czarny humor, co nie oznacza, że sesja będzie tym przepełniona.
2. System: Dungeons and Dragons 5e
3. Tytuł sesji: „Skarbiec Magów”
6. Uwagi MG do sesji:
Krótki dungeon crawl, przygoda przyjazna dla początkujących
3-cio poziomowa drużyna poszukiwaczy przygód wyruszy do owianego legendą, górskiego skarbca w poszukiwaniu bogactw zgromadzonych wieki temu przez potężnych magów rezydujących w tym regionie.
Czy uda im się przezwyciężyć zabójcze pułapki, oraz potężnych strażników, by zdobyć niewyobrażalne bogactwa?
Sesje w D&D prowadzę od kilku lat, więc chyba jestem całkiem doświadczonym DMem. Od graczy oczekuję wzajemnego szacunku byśmy mogli jak najlepiej się bawić podczas sesji :^)
1. MG: Łukasz Chełmiński/ „Silevran (Sil)”
2. System: System: Dungeons and Dragons 5 edycja
3. Tytuł sesji: „Kto nocą poluje, ten w dzień może zginąć.”
6. Uwagi MG do sesji:
Triggery: przemoc, krew, wulgarny język, (obejdzie się bez niego jeśli trzeba) sesja ma przygotowane dwie opcje <18 i 18+
Jesteście świeżymi poszukiwaczami przygód… Swój punkt wypadowy macie w niewielkiej wiosce niedaleko miasta Nevendar gdzie w gildii poszukiwaczy przygód wykonaliście kilka prostych zadań.
Nie jesteście jeszcze jakoś bardzo znanymi poszukiwaczami dlatego tym bardziej dziwi was fakt że ktoś wysłał zlecenie zamknięte w pięknie zdobiony list specjalnie do was. W oddalonym od 7 dni drogi konno mieście Violetlake doszło do serii nietypowych zniknięć… Większość porwanych stanowią dzieci do 10 roku życia.
Zostaliście wyznaczeni do rozwiązania tej zagadki a nagrodą jest wielka chwała i szacunek miasta Violetlake … no i oczywiście worek złota na głowę, nikt nie jest na tyle głupi, żeby dać się posiekać za kilka bardowskich pieśni
Jedyną rzeczą jakiej oczekuje od ciebie graczu są chęci
I to, żeby przez całą sesje pamiętać, ze gramy w jedną grę i Mistrz Gry też jest „częścią” drużyny